Ako na najlepšie reklamné texty na vašej webstránke?

Nepoznám jedinečný recept. Ale 1000+ hodín nad online marketingom ma naučilo, že tie najlepšie reklamné texty útočia na emócie zákazníkov. Ako ich vytvoriť? Potrebujete 100+ hodín vzdelávania, 1× múzu (ktorá poriadne kope), 1× notebook a 24/7 trpezlivosti. A ešte zopár ďalších vecí.
Najlepšie reklamné texty prinášajú viac zákazníkov

Ako spoznáte najlepšie reklamné texty?

Tak, že vyzerajú jednoducho a rozprávajú jazykom vašich zákazníkov. Najlepšie reklamné texty využívajú:

  • emócie vašej cieľovej skupiny zákazníkov,
  • triky zo psychológie predaja,
  • prirodzené inštinkty ľudí 
  • a osvedčené princípy užívateľského zážitku (UX).

Ale v prvom rade presviedčajú vašich (budúcich) chlebodarcov o tom, že práve váš produkt alebo služba sú pre nich to pravé orechové. Je to marketingová online erotika v podaní slov vykresľujúcich emócie spojené s produktom alebo službou. Niečo ako vyzývavé fotky, ktoré dráždia naše zmysly.

Najlepšie reklamné texty v online aj offline marketingu zvádzajú zákazníkov. Vyfarbujú im v mysli neodolateľné predstavy o tom, aké to bude, keď ich problémy pominú.

Radi sa v lete osviežujete zmrzlinou? Akú máte najradšej? Čo ak by ste si v obchode prečítali tento reklamný text: Taliani ju milujú už viac ako 30 rokov. 100 % krémová, nežne sa roztápajúca na jazyku, s kúskami šťavnatých jahôd. Osviežujúci sladký zážitok. V tom momente ju rozbaľujete pohľadom a predstavujete si, ako si ju v horúci letný podvečer vychutnáte na vašej krásnej terase.

O emóciách a trikoch zo psychológie predaja hovorí aj copywriterka Maria Veloso v knihe Web Copy That Sells.

Copywriter využíva emócie, psychológiu predaja, inštinkty ľudí a UX

11 vlastností, ktoré majú najlepšie reklamné texty

Najlepšie reklamné texty nevytvoríte za 5, 10 ani 15 minút. Ak sa o to niekto pokúsi, tak odsúdi svoju (online) marketingovú kampaň na neúspech. Bez dobrej stratégie neotvoríte peňaženky vašich zákazníkov. 

Skúsený (web) copywriter neodovzdá klientovi predajné texty bez týchto 11 vlastností.

1) Útočia na emócie

Lebo až 95 % zákazníkov sa pri nákupe rozhoduje na základe podvedomia, teda emócií. To hovorí Gerald Zaltman, bývalý profesor marketingu, vo svojej knihe How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market.

Najlepšie reklamné texty sršia emóciami.

Aj keď si nahovárame, že v obchode hádžeme tovar do košíka na základe logiky, mýlime sa. To, že stojíte v rade skoro ráno od 05:00 hod. na obmedzené lístky na váš obľúbený futbalový tím, riadia emócie. Pocity radosti (a strachu) vo vás vyvolal reklamný textár v marketingovej kampani. Cítite ten strach zo straty možnosti zúčastniť sa futbalového zápasu pri „nevinnom“ slovíčku obmedzené?

Ktorý milujúci otec (alebo mama) by už nekúpil svojmu dieťaťu novú hokejku za 200 €, keď by si prečítal na Facebooku takýto text: Pomôže vášmu synovi stať sa mladým Crosbym. A už vás mám. Pocity budúcej otcovskej pýchy už úradujú. O tomto hovorí aj český copywriter Otto Bohuš.

Dámy a páni, toto je predaj v priamom prenose. Žiadna logika. Iba zásah do vnútra človeka. Do toho, kým naozaj sme.

2) Používajú chytré nadpisy

Lebo 8 z 10 ľudí si prečíta nadpis, ale iba zvyšní dvaja pokračujú v čítaní ďalších predajných textov.

Najlepšie reklamné texty sústreďujú všetku svoju silu do nadpisov. Lebo tam sa rozhoduje o (ne)úspechu vašej reklamnej kampane. To hovoril už najslávnejší copywriter všetkých čias David Ogilvy: Keď napíšete nadpis, už ste minuli 80 centov z 1 dolára.

Poďme si urobiť rýchlotest dobrého (web) copy. Vyberte z 2 možností tú, ktorá lepšie presvedčí cieľovú skupinu ku kúpe:

  • A) Realizujeme občianske stavby v celej Slovenskej republike.
  • B) Postavíme vám útulný nízkoenergetický domček z najtrvanlivejších materiálov.

Ak ste tipovali možnosť B), gratulujem vám. Pochopili ste, že dobrý reklamný textár vždy vkladá do nadpisu emócie a jednoduchosť.

Za hlavným nadpisom by mohol pokračovať podnadpis, prípadne body copy: V ňom budete vy aj vaša rodinka za každého počasia v bezpečí.

3) Využívajú sociálny dôkaz

Renomovaný marketingový portál Hubspot hovorí, že až 88 % spotrebiteľov dôveruje recenziám iných ľudí, podobne ako osobným odporúčaniam. Ako ľudia teda nedôverujeme firmám, ale iným ľuďom v podobnej situácii. Jednoducho hľadáme návod na to, ako sa máme za podobných podmienok zachovať práve my.

O sociálnom dôkaze ako o jednej z najlepších predajných taktík hovorí aj uznávaný expert na psychológiu predaja Robert Cialdini v knihe Vplyv.

Najlepšie reklamné texty využívajú sociálny dôkaz vo svoj prospech. Predstavte si, že ste napísali posledné slovo vášho copy. Na vašej webstránke ste však zabudli strategicky rozložiť testimoniály (referencie) spokojných zákazníkov. Čo sa stane? Väčšina ľudí bude váhať, či vám dá tie peniaze alebo nie. Uľahčite im preto rozhodovanie a nechajte vašich klientov predávať za vás.

Sociálny dôkaz môžete využiť v podobe:

  • recenzií
  • prípadových štúdií
  • ohlasov zákazníkov (testimoniálov)
  • vašich ocenení
  • log partnerov a uznávaných autorít
  • počtu klientov či fanúšikov
  • odznakov dôveryhodnosti, transparentnosti či obľúbenosti

4) Majú jedinečný tón

Neplánujete zapadnúť medzi desiatky až stovky podobných značiek? Výborne. Tak potom sa musíte niečím odlíšiť. Ide to aj bezbolestne a bez hodín vymýšľania nepriestrelných argumentov. Najlepšie reklamné texty potrebujú jedinečný tón.

Tón komunikácie je spôsob, akým navonok artikulujeme naše predajné posolstvo. Portál copyhackers.com hovorí o 5 typoch komunikácie:

  • inovatívna
  • energická
  • elegantná
  • satirická
  • dôveryhodná

Ja to ale takto neškatuľkujem. Záleží od druhu vášho biznisu a zákazníkov, na ktorých cielite online marketingovú kampaň.

Ako by ste sa prihovárali ľuďom, ktorí si chcú okoreniť milostný život? Určite na nich nevyblafnete toto: „Profesionálny produkt, ktorý aplikujete na vaše pohlavné orgány.“ Chce to vášeň a túžbu vo vašej komunikácii. A preto v copy použijete slová, ako „extáza“, „orgazmus“ či „horúce momenty“.

5) Rozprávajú príbeh

Ale krátky a výstižný. Dlhé romány si vaši (budúci) zákazníci neprosia. Na tie nemajú čas. Chcú vás spoznať rýchlo a najlepšie v mini príbehoch. Chcú si preklepnúť vašu dôveryhodnosť. Že nie ste firma bez tváre, ale že za vami stoja ľudia s emóciami, úspechmi a odhodlaním.

Najlepšie reklamné texty nerozprávajú dlhé romány. Príbeh iba naznačujú a detaily nechávajú na fantáziu čitateľa/návštevníka.

A nehovorte, že nemáte v rukáve žiadny bombastický príbeh. Čo vaše najlepšie testimoniály? Alebo prípadové štúdie, v ktorých ste sa pochválili tým, ako váš produkt alebo služba pomohli vášmu vernému zákazníkovi?

Začnite príbeh dobrým nadpisom. Ako (váš produkt alebo služba) zarobil/a nášmu zákazníkovi P. Peknému za 1 rok 2 mil. €. Bum! A máme bombastický príbeh, ktorý budú vaši potenciálni klienti milovať. A pochvália sa s ním aj svojim priateľom, známym, šéfovi. Nikdy neviete, kto z nich u vás v budúcnosti nakúpi.

6) Sú konkrétne a zrozumiteľné

Veselo si ťukáte do vášho smartfónu a zrazu narazíte na webstránku, kde nemenovaná firma píše: Poskytujeme komplexné služby v oblasti personálneho rozvoja. Viete si ako návštevník-laik, ktorý v živote nevidel túto firmu, predstaviť niečo konkrétne pod poskytovaním komplexných služieb? Ja veru nie. Budúci zákazník sa stráca. Nechápe. A nakoniec opúšťa web a v Google Analytics prispeje akurát tak k zhoršeniu bounce rate (miery okamžitých odchodov).

Čo tak pomôcť tejto firme, ktorá je pravdepodobne dobrým odborníkom vo svojom fachu? Najlepšie reklamné texty sú konkrétne a zrozumiteľné: Naučíme vás, ako sa stať sebavedomejším človekom. Jasné. Jednoduché. Zrozumiteľné.

Stačí komunikovať s vaším zákazníkom ako s kamarátom. Nič viac. Nič menej.

7) Sú krátke, prehľadné a výstižné

79 % ľudí na internete nečíta text slovo od slova. Dobrý reklamný textár vie, že títo ľudia hľadajú na webstránke oporné body, ktorých by sa mohli chytiť. Keď uvidia dlhý text bez odstavcov, odrážok či piktogramov, nájdu si web s lepším užívateľským zážitkom (UX). A to nechcete.

Keďže miera pozornosti zákazníkov sa zmenšila oproti roku 2000 o 4 sekundy, UX dizajnér s copywriterom, grafikom a programátorom musí pre návštevníka pripraviť rýchlu cestu ku košíku alebo objednávkovému formuláru.

Najlepšie reklamné texty sú preto krátke, prehľadné a výstižné. Skúsený web copywriter text osekáva na prehľadné kúsky, ktoré sa dobre čítajú. A využíva pri tom:

  • odrážky,
  • tučné písmo,
  • krátke odstavce,
  • piktogramy,
  • kurzívu
  • a tak ďalej.

8) Odlišujú vás od konkurencie

Skúsený reklamný textár zistí, v čom je vaša firma jedinečná. Prečo by mali dať zákazníci prednosť vášmu produktu alebo službe? V online marketingovej kampani sa najlepšie odlíšite unikátnym predajným argumentom (unique selling proposition). Faktom, ktorý hovorí v prospech vášho brandu.

Ako hovorí online marketér Neil Patel, musíte si vybrať 1 vlastnosť, ktorá vás preslávi. Máloktorá značka má viac ako 1 wau argument, ktorý ju stavia pred konkurenčné firmy.

Pozrime sa na 2 príklady:

  • Starbucks: Máte radi naozaj dobrú kávičku? Starbucks je značka, ktorá sa preslávila nie nízkou cenou, ale prémiovou kvalitou svojich produktov. Svoju cenovku zdvihla vďaka ponuke prémiových kávových nápojov. V kaviarničke sa cítite exoticky, na výber máte špičkové druhy kávy a k tomu sa na vás ešte usmieva obsluha. Nuž, dámy a páni, Starbucks žije svojou konkurenčnou výhodou každý deň. A svoje prémiové produkty hrdo prezentuje aj na svojej webstránke.
  • 4ka: Slovenský mobilný operátor svoju konkurenčnú výhodu prezentuje priamo v slogane. Sme štvorka a chceme byť vaša jednotka. Nepoznám žiaden brand, ktorý by sa dobrovoľne pasoval za „outsidera“. 4ka ale svoj neskorší vstup na trh premenila na konkurenčnú výhodu. Chcú sa dostať na trón. Byť na špici. Jednotka. Šikovne sa teda odlíšili od zabehnutých operátorov a oslovili svoju hlavnú cieľovú skupinu.

9) Využívajú psychológiu predaja

Ľudí pri nakupovaní nevedie logika, ale iracionalita. O „skrytých silách“, ktoré ovplyvňujú naše nákupné rozhodnutia, hovorí aj významný profesor behaviorálnej ekonómie Dan Ariely v knihách Aké drahé je zadarmo a Psychológia peňazí.

Dobrý reklamný textár vie, ako sa ľudia správajú. A preto hľadá cesty, ako využiť ich iracionálne správanie vo svoj prospech. V prospech značky, ktorú prezentuje.

Čo ak by som vám povedal, že máte odprezentovať vyššiu cenu vášho nového produktu? Ako by ste začali? Tak toto je náš nový robotický vysávač, ktorý bude stáť výhodných 289,99 €. Špatne. Váš potenciálny zákazník (predstavte si, že predávate jedinečný model vysávača) nevie, či je táto suma prehnaná alebo nie. Keďže ľudia neustále porovnávajú, vo svojom okolí nenájdu žiaden podobný produkt, ktorý by mal cenovku.

A preto najlepšie reklamné texty pracujú aj s cenovými kotvami a relativitou. Náš vysávač vieme odprezentovať takto: Do novej technológie sme investovali 1,5 mil. €. Odborníci sa zhodujú, že by mal stáť 699 €. Ale keďže túžime, aby bol v každej domácnosti, bude váš za 289,99 €. Prvá cenová kotva (699 €) začína vplývať na podvedomie ľudí. Cena 289,99 € je už nízka v porovnaní s prvou kotvou. To je aké výhodné!

Túto taktiku použil aj Steve Jobs pri prezentácii iPadu. A viac o nej hovorí aj Dan Ariely v 1. a 2. kapitole knihy Aké drahé je zadarmo.

10) Riešia problémy a túžby vašich zákazníkov

Nikdy váš produkt alebo službu nepovyšujte nad potreby a želania vašich zákazníkov. Ľudia nemajú záujem o váš produkt, ale chcú uspokojiť svoju potrebu. Obvykle túžia po radosti alebo hľadajú spôsoby, ako sa zbaviť bolesti. O uspokojovaní ľudských potrieb hovorí aj copywriterka Maria Veloso v knihe Web Copy That Sells.

Top web copy prezentuje benefity produktu, spája ich s túžbami cieľovej skupiny a obaľuje ich do emócií. Takto si vašu značku ľudia spoja s pozitívnym zážitkom a radi nakúpia opäť.

11) Vyzývajú k akcii

Najlepšie reklamné texty vyzývajú vašich návštevníkov k (predajnej) akcii. Chcete na vašej webstránke získavať žiadosti o cenovú ponuku na váš najnovší produkt? Držím vám palce. Ale nezabudnite na CTA button. Toto najdôležitejšie tlačidlo na webe bude totižto napĺňať vašu firemnú kasu.

Chytrý web copywriter vie, že vyzývať návštevníka sa oplatí tam, kde to dáva zmysel. Získali ste presvedčivý testimoniál (referenciu) od vášho klienta? Máte v ruke výborný argument, ktorý sa oplatí speňažiť vo forme veľkého farebného tlačidla. CTA button sa oplatí umiestniť aj na homepage či pri prezentáciu produktu.

Vašu výzvu k akcii treba podrobiť A/B testovaniu. Testujte button copy, farby či umiestnenie. Iba tak zistíte, čo pre váš biznis funguje najlepšie.

Ako sa tvoria najlepšie reklamné texty?

Tak, že prestanete uvažovať ako väčšina. Chce to moment prekvapenia. Schopnosť vystúpiť z davu. Kreatívne myslenie. A aby som nezabudol, vedomosti z digitálneho marketingu a psychológie predaja.

A tiež potrebujete aspoň:

  • 1× notebook
  • 1× kamión kávy a/alebo energeťákov
  • 1 tonu papiera
  • 1× pero (a veľa náplní)

7 krokov k textom, ktoré budú predávať

Zapísané? Výborne. Teraz začína tá zábavnejšia (a kreatívnejšia) časť. Ale budete sa poriadne potiť a možno si občas budete chcieť obúchať hlavu o stenu, ale stojí to za to. Chcete predsa najlepšie reklamné texty, či nie?

  1. Naštudujte si o vašej cieľovej skupine prvé aj posledné. Myslím to vážne. Tu sa rozhoduje, či o váš produkt alebo službu budú mať vaši ideálni zákazníci záujem. Po čom túžia? Aké majú problémy? Čo ich priviedlo na vašu webstránku?
  2. Vypnite monitory a nechajte si (nové) informácie uležať v hlave. Čím dlhšie budete vstrebávať tieto informácie, tým lepšie sa vám bude písať. A teraz nemyslím týždne. Stačí vám deň či dva.
  3. Vytvorte si kostru textu. Položte základy web copy. Do bodov si spíšte základné argumenty, ktoré majú presvedčiť vašu cieľovú skupinu zákazníkov ku kúpe.
  4. Vyšperkujte vaše predajné texty emóciami. Vdýchnite do nich život. Ktoré pocity pohnú vašimi budúcimi zákazníkmi?
  5. Pridajte triky zo psychológie predaja. Princíp záväzku a dôslednosti? Relativita? Princíp autority? Alebo princíp nedostatku? Zastavte sa a uvažujte. Popremýšľajte nad štruktúrou webstránky a podľa toho zvoľte vhodné triky.
  6. Skracujte web copy. Dlhé texty nikoho nebavia. Najlepšie reklamné texty sú krátke, výstižné a prehľadné. Ale musia byť tak dlhé, aby predali. V preklade: nepíšte viac ako treba. Píšte iba toľko, koľko potrebujete k tomu, aby ste odprezentovali všetky vaše kľúčové predajné argumenty.
  7. Užívajte si výsledok. Ak vaše copy rieši problémy vašich zákazníkov, útočí na emócie, je čo najkratšie a využíva psychológiu predaja, vyhrali ste. Gratulujem vám. Môžete počítať nové peniažky vo firemnej pokladnici.

Najlepšie reklamné texty v praxi: 7 príkladov

Počas mojich internetových potuliek som chtiac-nechtiac narazil na texty, ktoré potešili moju textársku dušu. Ako ale vieš, že tie texty sú naozaj dobré? Radí mi moja predajná intuícia a znalosti, ktoré som získal ako web copywriter a online marketér.

Poďme si spolu rozobrať najlepšie reklamné texty v praxi na 7 príkladoch.

Top web copy č. 1: Sleeknote.com

Mám rád jednoduchosť. Vždy ma tak učili. A najviac milujem jednoduché reklamné texty. Také, ktoré v pár slovách vystihnú všetko. A marketingovému portálu sleeknote.com sa to podarilo.

  1. Využíva jednoduchý dizajn a veľa bieleho priestoru pre dokonalú prehľadnosť a čitateľnosť textu.
  2. Nadpis má iba 4 slová a behom pár sekúnd viete, aký benefit vás čaká.
  3. CTA button (tlačidlo) je dostatočne veľké. Možno by som mierne zväčšil písmo, no modrá farba výborne kontrastuje s bielym pozadím.
  4. Copywriter veru vie, ako funguje psychológia predaja! V texte uvádza číslo ako sociálny dôkaz. No kto by teraz nechcel ich tipy, keď sa už na ich newsletter prihlásilo 70 000+ ľudí? Asi tie tipy naozaj stoja za to!
Top web copy sleeknote.com
Marketingový portál sleeknote.com výborne využíva sociálny dôkaz (70,000+), stavia na jednoduchosť a v CTA tlačidle uvádza lahodný benefit.

Top web copy č. 2: Basecamp.com

Basecamp si najal profíka, ktorý vie, ako sa píšu najlepšie reklamné texty. Páči sa mi, ako marketingoví profíci zladili dizajn, veľkosť písma, farby a psychológiu predaja tak, aby všetky prvky vytvárali dokonalú symfóniu.

  1. Využili jednoduchý a veľký nadpis prezentujúci jasnú výhodu pre zákazníka.
  2. Basecamp.com vie, akú silu má sociálny dôkaz. Využil ho dokonca 2-krát. Nad hlavným nadpisom v podobe testimoniálov od spokojných zákazníkov a pod CTA buttonom vo forme počtu zákazníkov za posledný týždeň.
  3. Návštevníci nemajú problém sa na webstránke zorientovať. Dizajn je jednoduchý a biely podklad zlepšuje čitateľnosť a prehľadnosť.
  4. CTA tlačidlo je dostatočne veľké a kontrastuje s pozadím. Ak by to nebola primárne výzva na vyskúšanie produktu na obmedzený čas, copy v CTA buttone by som zľahka upravil. Tak aby v ňom kričal jasný benefit. (To vôbec nevadí, že výhodu web copywriter prezentuje v body copy či nadpise. Čím viac budete návštevníkovi ukazovať neodolateľný benefit, tým je vyššia šanca, že si váš produkt alebo službu zakúpi.)
Top web copy basecamp.com
Portál basecamp.com vynikajúco využíva sociálny dôkaz v podobe testimoniálov a počtu zákazníkov za posledný týždeň. Hlavný nadpis demonštruje jasnú výhodu a body copy vykresľuje, aké to bude, keď vyskúšajú ich službu.

Top web copy č. 3: Hotelport.cz

Hotel Port ukazuje, ako má vyzerať web copy, ktoré predáva. Najlepšie reklamné texty útočia na emócie, majú originálny štýl a svoje posolstvo zabaľujú do príbehu. A toto sa tomuto českému hotelu pri Máchovom jazere podarilo.

  1. Web copywriter prepája pocity s pobytom v hoteli. Pusťte k vodě všechny starosti. Nadpis sa hrá so známym spojením pustite (z hlavy) všetky starosti. Vaša fantázia už pracuje. Čítate body copy (zvyšok textu) a v hlave vám reklamný textár vykresľuje obraz príjemného zážitku v prírode.
  2. Dokonalo využíva príbeh. Hotelové služby sú jeden príbeh rozdelený na mini zážitky. Váš príbeh v hoteli začína Dobré ráno… místo městského hluku slyšíte jen přírodu. Milujeme príbehy. A dobrá story nás vtiahne do deja. A to sa Hotelu Port podarilo.
Top web copy hotelport.cz
Hotel port dokonalo ovláda svoju cieľovú skupinu zákazníkov. Perfektne spája emócie späté s pobytom v hoteli a nápaditosť textov. Celý hotelový zážitok vykresľuje príbehom.

Top web copy č. 4: Nadasitaly.com

Webstránku nadasitaly.com chválim za dokonalú znalosť cieľovej skupiny zákazníkov. Slogan ich okamžite zaujme, v nadpise pod ním sa utvrdia v tom, že sú tu správne, a po pustení videa sa už vidia na dovolenke. Obrázky či videá povedia viac ako 1000 slov.

Top web copy nadasitaly.com
Webstránka nadasitaly.com pracuje s originálnym sloganom, ktorý v momente upúta. Takto zaujatému návštevníkovi predstavuje zážitky vo videu. A obrázok či video povie viac než 1000 slov.

Top web copy č. 5: Netflix.com

Netflix ide na dračku. Streamovacie služby sú teraz v móde. To všetci vieme. Mňa na ich webstránke zaujalo hlavne toto:

  1. Jednoduché web copy, ktoré sa sústreďuje na výhody členstva Netflix. Najlepšie reklamné texty sú také, pri ktorých zabudnete na to, že čítate silenú reklamu. Neobmedzené filmy, seriály a omnoho viac. Pozerajte kdekoľvek. Skončite kedykoľvek. Jasné, stručné, výstižné. Benefity ako hrom. Web copywriter Netflixu netlačil na pílu a podarilo sa mu vybudovať miliónový biznis.
  2. Elegantný dizajn. Dobrý web dizajn pracuje pre hlavný cieľ webu – predať. A Netflixu sa to podarilo nerušivým pozadím a červenými a bielymi farbami, ktoré s ním výborne kontrastujú.
Najlepšie reklamné texty Netflix.com
Web copy plné benefitov. Iba pár slov a je vymaľované. Pozerajte kdekoľvek. Skončite kedykoľvek. A od nového zákazníka Netflix delí iba jedno veľké červené CTA tlačidlo, ktoré jednoducho neprehliadnete.

Top web copy č. 6: Trello.com

Dámy a páni, ukážková webstránka a výborné reklamné texty. Každý web dizajnér by sa mal učiť od tejto stránky. Vysoká škola web dizajnu.

Web copywriter z Trella sa asi učil od majstra na najlepšie reklamné texty. Ukážkovo odprezentoval benefity služby. Rozdelil súvislý text na krátke odseky s vlastnými nadpismi a pridal odkaz, kde si návštevník môže prečítať viac.

Okrem toho mu ilustrátor pripravil obrázky, ktoré dokonalo vystihujú daný benefit. Budúci zákazník si takto vie lepšie predstaviť výhodu služby.

Web dizajn služby trello.com
Webstránka trello.com ukážkovo rozoberá benefity svojej služby. Osekáva text na menšie odstavce, ktoré dopĺňajú výstižné fotografie. Návštevník sa nielenže nestráca, ale dokáže si lepšie predstaviť výhodu v praxi.

Top web copy č. 7: Iwillteachyoutoberich.com

Reklamné texty na iwillteachyoutoberich.com vzbudzujú zvedavosť a využívajú princíp naliehania. Návštevník si nevie odpovedať na veľký nadpis v úvode, a preto chce vedieť o sebe viac.

V body copy web copywriter vyvoláva v čitateľovi potrebu ihneď začať kvíz slovami in as little as an hour. Veď za menej ako hodinku budem vedieť, ako začať zarábať peniaze. To je dobrá ponuka!

Aj tie najlepšie reklamné texty na najlepšej webstránke potrebujú vzbudzovať dôveru. Stačí pridať napríklad logá uznávaných médií, ktoré spomínajú vašu značku. Webstránka iwillteachyoutoberich.com toto zvládla na jednotku.

 

Webdizajn webstránky iwillteachyoutoberich.com
Reklamné texty na iwillteachyoutoberich.com vzbudzujú zvedavosť a využívajú princíp naliehania slovami in as little as an hour. Dôveryhodnosť webstránke dodávajú logá autoritatívnych médií, ktoré o tejto službe rozprávajú.

Prečo iba copywriter napíše top copy?

Pretože to robí od rána do večera. Investoval do psychológie predaja kopec času a vie, čo treba pre úspešný online marketing. Najlepšie reklamné texty nevytvoríte tak, že si zapnete notebook a ono to pôjde. Žiaľ, ono to nepôjde. Budú to iba nervy, obliate klávesnice a možno aj rozbité monitory.

Naučiť sa to dá. Ale chce to vytrvalosť a hlavne čas. Sám som už nad digitálnym marketingom a psychológiou predaja strávil viac ako 1000 hodín čistého času. Dosť? Možno.

Ale týmto moje samoštúdium nekončí. Tak ako sa online marketing prispôsobuje potrebám trhu, tak sa aj ja musím držať toho, čo momentálne vo svete top reklamy funguje. A toto ma čaká až do 80-tky. Teda to je môj plán a snáď mi vyjde. (Ak dovtedy nevyhorím.)

Často vídam ľudí a firmy, ktoré si pletú povolania. Vysvetlím:

  • Web copywriter, reklamný textár, SEO copywriter, copywriter alebo jednoducho „copík“ je profesionál, ktorý sa venuje procesu tvorby reklamných textov na webstránky, sociálne siete, letáky, katalógy a tak ďalej. Venuje sa buď internetovému marketingu, alebo offline reklame. Podstatné je, že píše predajné texty. Jeho texty majú za úlohu presvedčiť zákazníkov klienta k nejakej akcii (najčastejšie predajnej).
  • Content writer, tvorca marketingového obsahu alebo content marketér píše náučný alebo zábavný obsah pre (budúcich) zákazníkov klienta. Jeho obor voláme content (obsahový) marketing. Obsahový marketing je často účinnejší ako tradičná platená reklama. Tento článok napríklad zapadá do mojej obsahovej stratégie. Content marketér potenciálnych zákazníkov značiek vzdeláva a zabáva napríklad aj na sociálnych sieťach.

Už to dáva zmysel? Mojou najväčšou vášňou je, samozrejme, web (SEO) copywriting. Ale veľmi rád pracujem aj na content marketingu.

Čo vám prinesie top web copy?

Hlavne tieto 3 výhody:

  1. Lóve do firemnej kasy 24/7. Na vašej webstránke, sociálnych sieťach, microsite alebo tam, kde momentálne potrebujete predávať. Ani tie najlepšie reklamné texty ale nebudú môcť predávať bez toho, aby ste privádzali na predajné miesto tých správnych zákazníkov. Čo tak zapojiť PPC kampaň a reklamu na Facebooku a podporiť tak vaše predajné texty?
  2. Pozitívny vzťah so zákazníkom. O budovaní značky sa hovorí veľa. Ako bez silného brandu nemá firma v online marketingu šancu. A s tým súhlasím. Veď až 65 % príjmov firmám tečie od lojálnych zákazníkov. Bez presvedčivých reklamných textov sebavedomú značku nevybudujete. Web copy vás má odlíšiť od konkurencie. A to nielen tým, v čom ste výnimoční, ale aj jedinečným tónom komunikácie (tone of voice). Takto získate ambasádorov vašej značky, ktorí budú o vás zdarma pred ostatnými hovoriť v pozitívnom svetle.
  3. Autenticitu a jedinečnosť. Vaša firma sa opäť narodí. Získa ľudskú dušu, po ktorej tak zákazníci túžia. Chcú vidieť, že za firmou stoja postavy s ľudskou tvárou a emóciami. Najlepšie reklamné texty sú také, ktorým cieľová skupina firmy rozumie. Web copywriter v 99 % prípadov využíva hovorový jazyk a nepoužíva firemný žargón. Aby váš brand mali ľudia radi, musia vám najprv dokonalo rozumieť.

Zhrnutie: Najlepšie reklamné texty nevznikajú za 5 minút

Treba na ne trpezlivosť, know-how z online marketingu a psychológie predaja i predajného ducha. Dobrý reklamný textár pri tvorbe (web) copy pracuje s:

  • emóciami cieľovej skupiny zákazníkov,
  • psychológiou predaja,
  • prirodzenými inštinktami ľudí
  • a princípmi dobrého užívateľského zážitku (UX).

Najlepšie reklamné texty rozprávajú príbeh, sú konkrétne a zrozumiteľné a odlišujú vás od konkurenčných značiek.

Dobré web copy napíše iba profesionál, ktorý s predajnými textami pracuje dennodenne. Skúsený web copywriter má za sebou stovky až tisícky hodín vzdelávania v digitálnom marketingu. A teda vie, ako nastaviť reklamné texty tak, aby presvedčili vašich zákazníkov.

Web copywriter ≠ content writer (tvorca marketingového obsahu). Content writer pripravuje informačný alebo zábavný obsah v rámci marketingu, ktorý vo fachu voláme content marketing. Ten má za úlohu budovať značku a pozitívne vzťahy s verejnosťou. Keďže ide o obsah, ktorý návštevníci oceňujú, častokrát má z dlhodobého hľadiska pozitívnejší vplyv na predaje ako reklama prezentujúca iba produkt alebo službu.

Najlepšie reklamné texty:

  • predávajú za vás 24/7,
  • budujú pozitívny vzťah so zákazníkom
  • a prinášajú dôveryhodnosť a jedinečnosť.

 

Bol pre vás tento článok užitočný? Zdieľajte ho medzi kamarátmi, kolegami či biznis partnermi. Poďme spolu šíriť osvetu v online marketingu.

Kategórie: Copywriting,
Píšem strategické reklamné texty pre ambiciózne značky. Nad know-how z online predaja som už strávil 1000+ hodín. Učím sa od marketérov, ktorí pomohli firmám, ako Amazon, Google či Facebook. A som vorkoholik. Do dôchodku sa chystám až v 80-tke.

Napíšte mi a zlepšíme vaše predaje

pisem@textynaweb.sk

    Súhlasím so spracovaním osobných údajov

    1 × mesačne vám ZDARMA pošlem know-how z copywritingu, marketingu a psychológie predaja